Шекспір у Китаї. Український театр взяв участь у фестивалі в Шанхаї

Незабутні спогади і прекрасні відчуття!
Таким був вересень минулого року.

На Всесвітньому Шекспірівському фестивалі, що відбувся 11-18 вересня 2016 року в Шанхаї (КНР), вистави київського театру Володимира Завальнюка «Перетворення» були визнані одними з найкращих. По поверненні Кирило Булкін, актор та директор театру, розповів Громадському Радіо про гастролі до Китайської Народної Республіки.

Василь Шандро: З якою місією театр був у Китайській Народній Республіці?

Кирило Булкін: Ми брали участь у Всесвітньому шекспірівському фестивалі. Оскільки ми Шекспіра дуже поважаємо, любимо і ставимо, то подали до розгляду на фестиваль свої постановки у вигляді відео. Це був серйозний конкурс, куди подавали свої роботи театри з усіх країн. І нас відібрали. Ми були єдиними не тільки з України, а й, фактично, з усієї Східної Європи. Крім того, ми були єдиним колективом з 15, який представив дві вистави.

Ірина Славінська: А що ставили?

Кирило Булкін: Ми ставили вистави «Гамлет» і «Король Лір». Потім почалися пошуки фінансування, тому що організатори оплачували тільки проживання. Ми багато років існували як незалежний театр без жодної державної підтримки і робили свою справу просто на ентузіазмі. Але нам пощастило, що ми туди потрапили і з величезним успіхом показали свої вистави. Була неймовірна реакція на наші постановки.

Василь Шандро: Там були театри з усього світу?

Кирило Булкін: Там були представлені Італія, Німеччина, Голландія, США, Франція, Велика Британія. Місцева вистава відкривала фестиваль. Також були цікаві вистави з Індії та Таджикистану.

Ірина Славінська: Шекспір дуже універсальний письменник, один з небагатьох, яких читають і ставлять по всьому світу. Як виглядає Шекспір і його вистави у дзеркалі різних країн?

Кирило Булкін: Кожен театр несе культуру своєї країни і через свій світогляд переломлює загальносвітове і наднаціональне, яким є Шекспір. У найкращих виставах це було помітно. Наприклад, постановка з Індії — це моно-вистава актора, який є, здавалося б, є втіленням мистецтва як такого. Це була вистава на основі індійських ритуальних танців «Macbeth Badya». Було таке враження, що перед тобою не людина, а якийсь ведичний божок. Він грав за всіх персонажів вистави.

Василь Шандро: Хто організатор фестивалю у Китаї?

Кирило Булкін: Одним із організаторів є найвища світова театральна інституція Міжнародний Інститут Театру ЮНЕСКО. Місцевим співорганізатором була Шанхайська Театральна Академія та Спілка драматургів Китаю. Фестиваль відбувався у студентському містечку академії. Нам дісталась одна з найкращих сцен, де було під 300 місць.